Verslo specifikos įtaka CRM sistemai
CRM sistemos tarpusavyje skiriasi daugybe parametrų: funkcionalumas, veikimo principas, išvaizda ir daugybė įvairių svarbių niuansų daro jas unikaliomis. Vis dėlto daugelis procesų ir CRM sistemai keliamų reikalavimų yra vienodi net ir skirtingose srityse veikiančiose įmonėse. Tai pastebėta jau gana seniai, todėl šiuolaikinės CRM sistemos nėra savo funkcionalumu statiškos sistemos – jos pasižymi universalumu.
Universali CRM sistema
Vertinant CRM sistemos universalumą, jis suvokiamas kaip sistemos galimybė prisitaikyti. Tokia sistema turi daugybę funkcijų, kurias kiekviena įmonė gali panaudoti pagal savo poreikius. Pavyzdžiui, projektų valdymo modulis tokioje sistemoje tinka ne tik projektinei veiklai – juk kiekvieną verslo sandorį galima vertinti kaip projektą, priskirti jam reikalingus išteklius, planuoti terminus ir etapus. Lanksčiai pritaikomos funkcijos leidžia tą pačią CRM sistemą naudoti labai skirtingose srityse veikiantiems verslo subjektams, įvairaus dydžio ar organizacinės struktūros įmonėms.
Vienas didžiausių CRM sistemos universalumo privalumų yra gebėjimas prisitaikyti. Pasirinkdama tokią sistemą įmonė ne tik išsprendžia daugybę trumpojo laikotarpio problemų, bet ir yra pasiruošusi įvairiems pokyčiams bei iššūkiams, kurie laukia ateityje. Verslas gali evoliucionuoti ir augti, o kartu su juo augs ir CRM sistema, kuri atitiks naujus poreikius.
CRM universalumo nauda
Vienas didžiausių CRM universalumo privalumų yra sistemos kaina. Naudojant universalią sistemą yra mokama gerokai mažesnė kaina. Tokia sistema veikia tarsi biblioteka, kurioje kiekvienas verslas pasirenka reikalingus leidinius. Žinoma, universalios CRM sistemos kūrimas yra daug sudėtingesnis: programavimo komandai tai kelia nemažai iššūkių, nes reikia numatyti daugybę sąsajų, išspręsti funkcionalumo suderinamumo klausimus ir išlaikyti logines sekas. Vis dėlto universali sistema yra tinkama didesniam vartotojų skaičiui, todėl didesni kūrimo kaštai tarsi padalijami. Taip susikuria savotiška bendruomenė, kuri turi galimybę įsigyti CRM sistemą už mažesnę kainą, o vartotojui skaičiui augant sistema yra toliau plėtojama ir palaikoma.
Svarbu ir tai, kad universalios CRM sistemos veikia išmaniai, todėl jomis naudotis yra daug paprasčiau. Jas kuriant daug dėmesio skiriama funkcijų valdymui, tad susikurti funkcionalumą tokį, koks yra patogus, gali kone kiekvienas vartotojas. Kitaip sakant, įmonė pasirinkusi universalią CRM sistemą gali tam tikras jos korekcijas atlikti pati, tam nereikalingi papildomi programavimo darbai ar investicijos.
Universalios CRM sistemos yra nuomojamos, kai kurias jų galima ir įsigyti. Vis dėlto CRM sistemos nuoma daugeliu atvejų yra palankesnis sprendimas bet ir vertinant ilgojo laikotarpio perspektyvą. Tai viena iš priežasčių, kodėl tokių sistemų populiarumas itin auga smulkiojo ir vidutinio verslo sektoriuose.