Ar smulkiam verslui reikia CRM sistemos?
Manote, kad CRM sistemos reikalingos tik didelėms korporacijoms? Anaiptol, net ir labai mažiems verslams jos gali būti itin naudingos ir prisidėti prie augimo. Maža to, kuo mažesnis verslas, tuo svarbiau optimaliai panaudoti turimus išteklius, o be CRM sistemos tai padaryti gali būti sudėtinga, ypač kai klientų srautas pradeda augti.
Kokios CRM sistemos reikia smulkiam verslui?
Kaip žinia, CRM sistemos yra skirtos ryšiui su klientais palaikyti. Jos integruoja klientų patirtį su pardavimų, rinkodaros ir kitais procesais. Daugelį procesų galima automatizuoti, o tai reiškia, kad žmogiškųjų išteklių prireikia tik strateginiam planavimui. Tuo tarpu mažose įmonėse būtent planavimui laiko dažniausiai stinga labiausiai, nes vadovai yra užimti ne tik savo darbu, bet ir kasdienėmis paprastomis užduotimis.
Kalbant apie pačias CRM sistemas, mažo verslo poreikiai retai kada yra mažesni, tad reikia visų pagrindinių funkcijų: pardavimų, kontaktų, projektų valdymo, užduočių ir kt. Iš tikrųjų mažoms įmonėms kartais funkcijų gali reikėti netgi daugiau nei didelėms – viskas priklauso nuo veiklos specifikos. Iš esmės nėra akivaizdaus skirtumo tarps CRM sistemos mažoms įmonėms ir didelėms korporacijoms – skiriasi tik vartotojų skaičius.
Vis mažo ir vidutinio verslo galimybės yra labiau ribotos, palyginti su didelių kompanijų, todėl renkantis CRM sistemą svarbu atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus:
- Kaina yra labai svarbus kriterijus mažoms įmonėms. Paskaičiuokite, ar verta CRM sistemą pirkti, jei turėsite nedaug vartotojų, galbūt verta ją nuomoti – tai gali būti puiki galimybė sutaupyti.
- Patogus valdymas užtikrina greitus sprendimus, o laikas yra labai svarbus. Verta rinktis CRM sistemą, veikiančią debesijos pagrindu, nes ją galima greičiau valdyti.
- Paprastas naudojimas taip pat yra labai svarbus – mokymosi laikas taip pat kainuoja, tad kuo intuityvesnė ir patogesnė vartotojui yra sistema, tuo geriau.
Kodėl mažai įmonei taip pat reikia CRM sistemos?
Jei vis dar svarstote, ar nedidelei įmonei tikrai reikia CRM sistemos, vykite šias mintis į šalį. Taip, CRM sistema gali būti naudinga kiekvienai įmonei, nepriklausomai nuo jos dydžio. Net jei kasdienėje veikloje nenaudojate automatinių veiksmų ir nejaučiate naudos, tai ją pajusite tada, kai priiminėsite sprendimus. CRM sistemoje rasite visus duomenis ir galėsite juos greitai išanalizuoti. Jums nebereikės spėlioti, pavyzdžiui, kuri prekių kategorija atneša daugiausiai pelno ar kaip plėsti asortimentą – pasitikėkite skaičiais ir priimsite pagrįstus bei sėkmingus sprendimus.
Net ir smulkiam verslui svarbu analizuoti savo pirkėjų įpročius bei prie jų prisitaikyti. Visai nesvarbu, kad esate tik maža kompanija – rinkoje konkuruojate su dideliais banginiais ir to neišvengsite. Turite turėti konkurencinį pranašumą ir tai gali būti jūsų aptarnavimo kokybė, papildomos paslaugos ar dėmesys klientui. Su CRM sistema galite kurti ryšį, kuris skatina pirkėjų lojalumo ir plečia jūsų verslo galimybes.
Bet ar tikrai net labai mažoms įmonėms reikia CRM sistemos?
Prieš keldami šį klausimą, atsakykite: ar virtuvės šefui tikrai reikalingas peilis, o statybininkui – grąžtas? Taip, tai vieni svarbiausių šių profesijų atstovų darbo įrankiai, tačiau… labai labai norint juk būtų įmanoma išsiversti ir be jų. Tik ar verta? Tikriausiai ne, kaip neverta ir dirbti be CRM sistemos. O ji yra ne kas kito, kaip darbo įrankis, padedantis valdyti įvairius verslo procesus.
Su CRM sistema galėsite turėti tvarkingą ir aktualią duomenų bazę, todėl visi reikalingi klientų ir partnerių kontaktai bus „po ranka“. Sutaupysite daug laiko, nes jums nebereikės jų ieškoti elektroniniame pašte, telefone ar kituose šaltiniuose. Be to, išvengsite dubliavimo, pavyzdžiui, bereikalingų skambučių ar pakartotinių užsakymų. CRM sistemoje galėsite patogiai saugoti aktualius veiklai dokumentus, o apie jų terminus primins specialūs pranešimai.
Kiekvienas nedidelės įmonės savininkas žino, kaip sunku išsiruošti į atostogas ir kaip neramu palikti viską darbuotojų rankose. Su CRM sistema galite nesijaudinti, nes ji leis stebėti procesus iš bet kurio pasaulio kampelio, kuriame yra interneto ryšys. Dirbti per atostogas, žinoma, nėra smagu, tačiau valanda ar kelios prie kompiuterio leis išvengti nuolatinio nerimo ir bereikalingo streso.
Maži verslai neturi didelių išteklių ir taupoma dažnai, deja, saugumo sąskaita. O saugumo spragos, kaip žinia, gali kainuoti labai brangiai. CRM sistemos yra puikus būdas duomenų saugumui užtikrinti. Jei naudojatės sistema, nebereikės papildomų investicijų į sprendimus, skirtus duomenų apsaugai. Be to, pačios CRM sistemos kainuoja palyginti nedaug, tad tai puikus būdas veikti saugiai ir patikimai.