CRM sistemos ir debesijos technologija
Debesų technologija užkariauja pasaulį, o kartu yra viena ryškiausių CRM sistemos plėtros tendencijų. Ir nors šiandien vis dar kalbama apie vidines individualiai kuriamas CRM sistemas, debesijos panaudojimas suteikia daugybę privalumų verslui. Apžvelkime, kuo tai naudinga ir į kur ši technologija veda.
Du CRM sistemų tipai
Vos tik pradėjusios savo veiklą, daugelis mažesnių įmonių susiduria su savo požiūriu į santykių su klientais valdymą. Dažnai atrodo, kad visiškai pakanka skaičiuoklės lentelių, buhalterinės apskaitos programos ir lipnių lapelių, kol galiausiai pasiekiamas lūžio taškas. Tuomet ateina suvokimas, kad reikia CRM sistemos, tačiau kyla kita problema: visi įsivaizduoja, kad jų verslas unikalus, duomenis gali apsaugoti tik vidinis tinklas, o kartą investavę į programinę įrangą galės ją naudoti metų metus… Tačiau taip paprasčiausiai nėra! Ir aiškiai įžvelgsite argumentus, analizuojant CRM programas pagal duomenų archyvavimo vietą.
Vidinė CRM sistema
Atrodo geras sprendimas, bet tokiu dažniausiai nėra. Tai vidiniame tinkle veikianti programa, kurios priėjimas yra ribotas. Dažnai šis sprendimas duomenims pasirenkamas kuriant (modifikuojant atviro kodo) nuosavą CRM sistemą, tačiau tai daugeliu atveju nėra reikalinga. O tokios sistemos visada reikalauja palyginti didelės investicijos. Įvardinkime pagrindinius aspektus:
Privalumai:
- Psichologinis saugumo jausmas dėl duomenų;
- Galimybė tam tikru momentu pasirinkti didesnę funkcionalumo ir duomenų kontrolės pasiūlą;
- Individualaus pritaikymo galimybė, kuri reikalinga itin išskirtinėms verslo sritims.
Trūkumai:
- Kūrimas ir diegimas reikalauja didelių momentinių investicijų;
- Nuolat reikalinga priežiūra ir plėtra, tad palaikymas nuolat reikalauja investicijų;
- Sutrikimai sukelia sumaištį ir gali lemti didelius nuostolius;
- Sudėtingas diegimo procesas;
- Nepatogus naudojimas duomenų prieinamumo atžvilgiu.
Debesų technologija paremta CRM sistema
Debesų technologija paremta CRM sistema yra kuriama kaip universali programa, o visos jos funkcijos pasiekiamos online naudojant įvairius įrenginius. Ji kainuoja palyginti nebrangiai, nes galima tiksli vartotojų apskaita. Taigi, toks sprendimas prieinamas tiek didelėms korporacijoms, tiek mažoms įmonėms ar net dirbantiems individualiai. Štai pagrindiniai aspektai:
Privalumai:
- Nereikalauja didelių investicijų;
- Lengva naudojimo pradžia, nes nereikalingas diegimo procesas;
- Nereikalinga priežiūra, veikia pagalbos linija, kuri padeda spręsti nesklandumus, saugo nuo trikčių ir diegia atnaujinimus bei nuolat plėtoja programą;
- Darbuotojai gali dirbti iš įvairių vietų, naudodami įvairius mobiliuosius įrenginius, nėra apribojimo laike;
- Naudojami sprendimai ne tik apsaugo duomenis nuo įsilaužimo, bet ir saugo duomenis nuo jų praradimo sistemos sutrikimo atveju.
Trūkumai:
- Naudojimuisi tokia CRM sistema reikalingas interneto ryšys.
Kodėl dvejojama, kokią CRM sistemą pasirinkti?
Atrodo, kad debesija yra ateities technologija, kuria galime naudotis jau šiandien. Tad kodėl visi jos paprasčiausiai nesirenka? Iš tikrųjų priežastys glūdi daug giliau, nei kartais gali pasirodyti.
Visų pirma, reikia atkreipti dėmesį, kad didžiausia problema yra žmonės: įmonių vadovai, už plėtrą ar veiklą atsakingi vadybininkai ir kiti specialistai. Tai žmogiška, jie linkę vengti atsakomybės, susiduria su stipria pokyčių baime, bijo priimti klaidingus sprendimus. Vis dėlto visa tai verta įveikti, nes taip susiformuoja keletas tipinių situacijų:
- Jei įmonė turi nuosavą CRM sistemą, į kurią investavo nemažai lėšų, sunku priimti sprendimą tiesiog atsisakyti šios programos ir pradėti naudoti modernią, debesijos technologijomis pagrįstą CRM sistemą. Kažkas turės prisipažinti klydęs ir iššvaistęs įmonės lėšas bereikalingai investicijai. Tačiau laukdami tik iššvaistysite dar daugiau lėšų!
- Vis dar vyrauja nuomonė, kad nuosava CRM sistema reiškia prestižą. Tai veikia panašiai kaip ir tai, kad pasaulinės korporacijos nenaudoja elektroninio pašto @gmail.com. Tačiau šiai nuomonei nėra jokio realaus pagrindo, nes yra daug ir didelių korporacijų, kurios sėkmingai naudoja „Gmail“. Metas griauti stereotipus!
- Pokyčių baimė yra tikrai stipri, tačiau sėkmės skonis – toks saldus. Ne visos CRM sistemos yra geros, o vien tai, kad naudojama debesija, nereiškia sistemos gerumo. Rinkitės šią programinę įrangą atsargiai ir atsakingai, vertinkite kritiškai ir jums pavyks priimti teisingą sprendimą. Žinios padeda įveikti pokyčių baimę ir įgauti daugiau pagreičio versle.
Nedvejokite, debesija suteikia daugybę privalumų ir dabartinių bei netolimos ateities CRM sistemų must have. Jei vis dar naudojate seną, nepatogią ir daug kaštų reikalaujančią CRM sistemą, ženkite žingsnį į priekį dabar ir pasirinkite „Hanna CRM“.