CRM sistemos ir nuotoliniu būdu dirbantys darbuotojai

CRM sistemos ir nuotoliniu būdu dirbantys darbuotojai

Pastarojo meto iššūkiai ir technologijų pažanga privertė nauju žvilgsniu įvertinti nuotolinio darbo galimybes. Pandemijos metu daugelis įmonių dirbo nuotoliniu būdu ir pamatė tokio darbo naudą iš praktinės pusės. Mažesnė darbo vietos kaina, mažesnės sąnaudos ir puikus efektyvumas – tai nuotolinio darbo privalumai. Tiesa, kai kuriais atvejais juos atsveria tiesioginio bendravimo ir priežiūros trūkumas, tačiau CRM sistemos šiuo atveju gali labai gerai pasitarnauti.

Išbandykite Hanna Pamatykite kainas

Alternative Text

CRM sistema vertina ir darbą, ir darbuotojus

Tiesa tai, kad ne visi darbuotojai geba dirbti nuotoliniu būdu. To priežastys gali būti labai įvairios: pavyzdžiui, vieniems trūksta savarankiškumo, o kiti patys nesugeba palaikyti disciplinos. Vis dėlto daugelis kompanijų galvoja apie patį darbą, o ne apie darbuotojus. Ir jos nėra visiškai neteisios – juk ir ne kiekvieną darbą įmanoma nudirbti nuotoliniu būdu.

Vis dėlto efektyviausias yra kompleksinis požiūris. Anksčiau pakako atitinkamam darbui rasti tinkamą darbuotoją, o dabar reikia apgalvoti ir darbo būdą. CRM sistemos padeda įveikti šią priešpriešą savo analizės ir stebėsenos funkcionalumais. Be papildomų pastangų galite įvertinti darbuotojų produktyvumą – taip iš turimo personalo lengvai atrinksite tuos, kas gali dirbti ir nuotoliniu būdu.

Naujus darbuotojus su CRM sistema galima „testuoti“ biure, o surinkti duomenys leis įvertinti, ar jie gali sėkmingai dirbti ir už biuro ribų. Antra vertus, net jei iš karto priimate nuotolinius darbuotojus, CRM sistemos naudojimas leis greitai identifikuoti spragas ir priimti atitinkamus sprendimus.

Kibernetinio saugumo problemos

Darbuotojams dirbant nuotoliniu būdu saugus būdas dalintis informacija yra itin reikalingas. Elektroninis paštas, socialiniai tinklai, duomenų persiuntimo platformos – visa tai tikrai nėra pats saugiausias būdas. Ir apskritai, informacijos persiuntimas ilgalaikiu laikotarpiu sudaro neįtikėtinai dideles laiko sąnaudas, o juk per tą laiką buvo galima uždirbti daugiau pajamų įmonei.

Šiuolaikinės CRM sistemos ne tik pasižymi mobilumu ir puikiai tinka darbui už biuro ribų, bet ir tampa tarsi milžiniškomis informacijos dalijimosi platformomis. Visa įmonės informacija yra CRM sistemoje ir prieinama atitinkamiems darbuotojams. Dirbant nuotoliniu būdu (net jei tai laikina), darbuotojui nereikia rinkti ir persiuntinėti informacijos iš savo ar kolegų kompiuterių – viskas, ko reikia, ranka pasiekiama CRM sistemoje. Ir svarbiausia, informacija čia yra saugoma saugiai, o nuo jos praradimo įvykus gedimui apsaugo patikima atsarginių kopijų sistema.

CRM sistema užtikrina komunikaciją

Vienas svarbiausių nuotolinio darbo trūkumų – komunikacijos užtikrinimas. Naudojant tradicinius metodus juntami neigiami komunikacijos tarp darbuotojų, tarp darbuotojų ir vadovų, tarp kolegų trūkumo padariniai. CRM sistemos leidžia tai įveikti keliais etapais, kuriuos aptarsime detaliau.

Komunikacija tarp darbuotojų CRM sistemoje gali vykti įvairiai, tačiau esminis skirtumas, palyginti su tradiciniais metodais, yra sklandus informacijos perdavimas. O kai sumažėja informacijos poreikis, sumažėja ir pačios komunikacijos poreikis.

Komunikaciją tarp darbuotojų ir vadovų CRM sistemoje puikiai atlieka užduočių dedikavimo funkcija. Ji yra tarsi pagrindas, tačiau, žinoma, svarbu ir tiesiogiai komunikuoti pateikiant papildomus paaiškinimus, rengiant pasitarimus ir kt. – visa tai galima atlikti naudoja CRM sistemos funkcijas arba kitomis specializuotomis programomis.

Komunikacija tarp kolegų reikalingiausia tada, kai kyla problemų. Tuomet dažnas iš mūsų griebiasi telefono ar rašyti elektroninį laišką, tačiau atsakymo gali tekti palūkėti. CRM sistemoje taip nenutiks. Kodėl? Nes atsakymo laikas yra fiksuojamas, todėl ilgas terminas turėtų turėti rimtą pagrindą. Antra vertus CRM sistemos turi vadinamąją pagalbos linijos funkciją, kur nuolat pasirengę padėti lauks darbu mažiau užimti kolegos.

CRM sistema pagrįsta motyvacinė sistema

Darbuotojai daug labiau stengiasi ir pasiekia geresnių rezultatų, kai yra tinkamai motyvuojami. Deja, kai dirbama nuotoliniu būdu kai kuriais atvejais pastebėti puikius rezultatus yra sudėtinga, o jų nepastebėjus, neįmanoma ir įvertinti. Šis aspektas yra toks svarbus, kad kai kuriems darbuotojams net tampa pretekstu atsisakyti nuotolinio darbo kaip darbo būdo – juk visi norime būti įvertinti už pastangas.

CRM sistema leis stebėti darbuotojų pažangą ir atvirkščiai, regresą. Stebėsena nereikalauja papildomo laiko ar kitų sąnaudų, todėl yra itin greita ir patogi. Ji naudinga motyvacinei sistemai, nes pastaroji yra visiškai sąžininga ir nešališkai, leidžia greitai reaguoti į pokyčius. Be to, tą pačią sistemą galima taikyti tiek biure, tiek namuose dirbantiems darbuotojams, o tai suteikia dar daugiau skaidrumo įmonės vidaus politikai.

Kodėl verta rinktis nuotolinį darbą?

Daugelis įmonių vis dar svarsto apie nuotolinio darbo privalumus ir trūkumus, testuoja vidinius procesus ir ieško išeičių bei sprendimų. Tiesa ta, kad nuotolinis darbas yra naudingas tiek darbuotojams, tiek kompanijai ir suteikia daugybę privalumų, tačiau reikia būti pasirengus ir iššūkiams, kurios darbas už biuro ribų sukelia.

CRM sistemos šiuo atveju yra puiki išeitis, leidžianti eliminuoti visus nuotolinio darbo trūkumus. Antra vertus, be CRM sistemos nuotolinis darbas gali sukelti itin didelę riziką net ir didesnėms kompanijoms. Verta rizikuoti ar visiems vėl reikės grįžti į biurą? Tai ne visada įmanoma, todėl mobilios, saugios ir universalios CRM sistemos naudojimas yra naudingas visais atvejais.