Pardavimų valdymo sistema – tiltas į produktyvumo augimą
Pardavimų valdymo sistemos naudojimas suteikia verslui daugybę pranašumų. Tai sistema, orientuota į pardavimus, tačiau kartu apimanti ir įvairius įmonėje vykstančius procesus – ši integracija natūraliai nėra išvengiama. Dėl šios priežasties pardavimų valdymo sistema yra naudingas įrankis ne tik auginti pardavimų lygiui, bet ir konkurencingumo bei pelningumo didinimui, suteikia įvairiapusę organizacinę naudą.
Ar pardavimų valdymo sistema jau reikalinga?
Verslas veikia cikliškai: augimo laikotarpį pakeičia recesija, o po to kreivė ir vėl šauna aukštyn. Jei svyravimai į neigiamą pusę nėra drastiški, per daug nervintis neverta, daug naudingiau apmąstyti kaip kuo geriau pasinaudoti pakilimo laikotarpiais. Dėl šios priežasties pardavimų valdymo sistema yra reikalinga visada: nesvarbu, kokioje stadijoje verslas yra šiuo metu.
Pardavimų valdymo sistema suteikia galimybę į visą pardavimo procesą žvelgti pro strateginio mąstymo akinius, todėl galimos kelios orientacijos. Pavyzdžiui, vienu laikotarpiu yra naudingiau orientuotis į kuo didesnį pardavimų skaičių, o kitu – kuo labiau sumažinti paties pardavimo proceso kaštus. Teorija skamba puikiai, ar ne? Tačiau teisybė yra tokia, kad daugelis vadovų ir netgi analitikų šių pokyčių neatlieka, nes be pardavimų valdymo sistemos net nepastebi, kad jau metas pakeisti pagrindinę orientacinę veiklos kryptį.
Kaip vyksta optimizacija ir auga produktyvumas?
Įsivaizduokite verslą, kuriame kiekvienas darbuotojas atlieka jam priskirtas funkcijas. Visi dirba įprastu tempu: per daug neskuba, tačiau stengiasi atlikti savo funkcijas. Jei įmonė veikia pelningai, rodos, viskas yra puiku. Vis dėlto ilgalaikėje perspektyvoje toks verslas vargu ar turi ateitį – ekonominiai svyravimai, politinės aplinkos pokyčiai ir daugybė kitų veiksnių tokiai kompanijai gali būti neįveikiami.
Bet kaip pradėti pokyčius? Iš kur gauti investicijų? Atsakymas yra paprastesnis, nei galvojate. Pardavimų valdymo sistemos diegimas akseleruos pokyčius, gana greitai bus galima pastebėti tas sritis, kuriose dirbama neefektyviai, dėl kurių pardavimai „stringa“. Pastebėjus klaidas jos yra ištaisomos – taip auga produktyvumas ir gerėja veiklos rezultatai. Kitaip sakant, reikia efektyviai panaudoti turimus išteklius, todėl vienintelis investicijų poreikis yra investicija į pačią sistemą, o šiandien jos ne tik nėra brangios, bet ir „įkandamos“ kainos net amatininkams.
Taigi ta pati įmonė, tie patys darbuotojai naudodamiesi sistema gali pagerinti produktyvumo rodiklius, todėl verslas taps stipresniu, turės daugiau potencialo. Pardavimai yra svarbiausia veiklos dalis kiekviename versle, todėl jei svarstote apie pokyčius, jie turėtų prasidėti būtent šioje srityje, o pardavimų valdymo sistema yra tiltas, vedantis į produktyvumo augimą.