Verslo valdymo sistemos – būdas efektyviai valdyti pardavimus
Verslo valdymo sistemos (VVS) suteikia daugybę privalumų kiekvienam verslui ir pakeičia kasdienes funkcijas. Galimybė automatizuoti procesus yra labai svarbi keletu aspektų: tai galimybė minimalizuoti žmogiškųjų klaidų skaičių, efektyvi procesų kontrolė ir centralizuotai kaupiama informacija. Šios funkcijos teigiamai veikia įvairius procesus organizacijos viduje bei išorėje, tačiau daugiausiai naudos atneša pardavimų optimizavimui. Pardavimai yra gyvybiškai svarbūs kiekvienai įmonei, nes užtikrina pajamas, įplaukas ir kitus finansinius srautus, o galiausiai – ir pelną.
VVS reiškia geresnius pardavimus
Priklausomai nuo rinkos, situacijos joje, įmonės strategijos ir produkto ar paslaugos, yra pasirenkamos tam tikros pardavimų strategijos bei įrankiai. Kad ir koks pardavimų modelis bebūtų pasirinktas, VVS suteikia greitos ir apčiuopiamos naudos. Strategiškai verslo valdymo sistemos diegimas įmonės veikloje suvokiamas kaip įvairių veiklos sričių optimizavimas, o pardavimo procesas yra viena iš jų. Štai svarbiausios VVS funkcijos, kurios pakelia pardavimus į aukštesnį lygmenį, vertinant tiek jų efektyvumą, tiek kokybę komunikacine prasme:
- Automatizuoti procesai sumažina administravimo kaštus, tenkančius vadybininkams;
- Planavimo įrankis padeda aiškiai išskirti prioritetus, tiksliai planuoti darbus ir jų trukmę;
- VVS šaltieji kontaktai – patogus įrankis informacijai kaupti, greitai ir patogiai ją sisteminant;
- Ataskaitos yra formuojamos automatiškai, statistiniai duomenys pasiekiami akimirksniu, todėl visos klaidos yra greitai pastebimos ir greitai ištaisomos;
- Duomenų segmentavimas užtikrina efektyvią komunikaciją su klientais ir bendraujant individualiai, ir skirstant kontaktus į grupes;
- Rolių priskyrimas ir galimybė dalintis duomenimis su kolegomis užtikrina partnerystę, laiku suteiktą pagalbą kritinėse situacijose;
- Perduodant dalį darbuotojo funkcijų VVS, lieka daugiau laiko tiesioginėms užduotims, šiuo atveju – pardavimams;
- VVS pardavimo procesas yra skaidomas į dalis, todėl vyksta sklandžiau;
- Galimybė objektyviai įvertinti kiekvieno darbuotojo veiklos rezultatus įgalina sąžiningo ir skaidraus premijavimo galimybę, užtikrina sąžiningą konkurenciją;
- Klientų aptarnavimo funkcija supaprastina darbuotojo ir kliento bendravimą, sumažina atsakymo suteikimo laiką.
Kaip padidinti pardavimus?
Atsižvelgiant į VVS teikiamas naudas, sistemos poveikį įmonėje galima laikyti tiesioginiu pardavimų didinimo veiksniu, kylančiu iš organizacijos vidaus. Vienas svarbiausių aspektų – sistemingo darbo užtikrinimas, kuris pardavimų komandose yra itin svarbus. Pardavimų padaliniuose dažnai susiduriama su dideliu darbuotojų užimtumu, tarpusavio konkurencija, o darbo rinkos poreikiams augant, ir su kvalifikuotų darbuotojų trūkumu. VVS diegimas automatizuoja daugybę kasdienių procesų, todėl pardavimų vadybininkams telieka pagrindinės darbo funkcijos. Kontrolė, stebėsena ir vertinimas užtikrina aiškius tarpusavio santykius ir individualių pasiekimų įvertinimą, todėl pardavimų skyrius gali efektyviai veikti kaip viena komanda ir pasiekti daug geresnių rezultatų.