Ką reikia apsvarstyti renkantis pardavimų valdymo sistemą
Pardavimų valdymo sistema gali tapti tikrai naudingu įrankiu gerinant pasiekimus, tačiau prastas pasirinkimas gali atnešti ir daugiau vargo negu naudos. Šiame straipsnyje nekalbėsime apie tai, kad verta ieškoti patikimos programavimo komandos, duomenų saugumo ar universalios sistemos. Jei galvojate apie pardavimų valdymo sistemą, apie tai jau tikriausiai žinote visai nemažai. Taigi, kas svarbiausia renkantis sistemą, kuria valdysite pardavimus?
Informacijos integracija
Pardavimai, galima sakyti, yra svarbiausia bet kokios įmonės veiklos dalis. Be pardavimų nebūtų pajamų, o be pajamų… nebūtų ir paties verslo. Taigi, pasirinkti tinkamą sistemą reikia mąstant strategiškai. Visų pirma įvertinkite, kiek ir kokios informacijos turite ir kaip ji gali padėti parduoti daugiau. Visi posakiai apibūdinantys informaciją kaip didžiausią įmonės turtą nėra iš piršto laužti, tad pagalvokite, kaip į pardavimų procesą galite integruoti tą informaciją, kurią jau turite. Atsakymas į šį klausimą padės apsispręsti dėl esminių pardavimų valdymo sistemos modulių poreikio.
Jei turite didelę klientų kontaktų duomenų bazę, bus naudingas kontaktų modulis, kuriame dirbdami su sistema vadybininkai galės žymėti komentarus, susieti su vartotoju sutartis ar svarbius dokumentus. O kas jei tokios duomenų bazės neturite? Tuomet tikriausiai daug žinote apie savo produktą ar paslaugą – tai taip pat vertinga informacija, kuriai skleisti bus naudingas naujienlaiškių modulis. O jei pardavimų procesas įmonėje yra specifinis ar ilgai trunkantis, naudingiausia funkcija taps pardavimų operacijos ar projektų valdymas.
Stebėsena ir kontrolė
Daugelis kompanijų skiria nemažai dėmesio CRM, verslo valdymo sistemos ar pardavimų valdymo sistemos pasirinkimui. Svarbiausiais kriterijais tampa tokie aspektai kaip funkcionalumas, patogumas, paprastumas ar universalumas. Vis dėlto viena svarbi dalis gana dažnai yra visiškai pamirštama – tai stebėsena ir kontrolė. Kalbant apie verslui skirtas sistema stebėsena (monitoringas) yra minima nuolat, galbūt daugeliui atrodo, kad tai automatizuotas ir savaime vykstantis procesas? Vis dėlto taip nėra: sistema automatiškai surinks ir pateiks duomenis, tačiau konkrečią užduotį jai turi suformuoti vadovas.
Stebėsena ir kontrolė pardavimuose yra labai svarbi, tad pardavimų valdymo sistema privalo turėti visas funkcijas, leidžiančias užtikrinti šių procesų sklandumą. Darbuotojų motyvavimas, darbo našumo gerinimas, problemų identifikavimas ar netgi darbuotojų mokymai – visa tai vyksta daug efektyviau, kai yra galima objektyvi stebėsena ir realiais duomenimis pagrįsti kontrolės veiksmai.