CRM sistemos „galiojimo laikas“
Kai kalbame apie įvairią programinę įrangą, galiojimo laikas yra labai sąlyginis terminas. Ar CRM sistemos jį turi? Galima sakyti ir taip, ir ne. Žinoma, visi norėtų neribotą laiką „galiojančios“ sistemos, todėl svarbu renkantis CRM priimti tinkamus sprendimus.
CRM sistemos nuoma
Didžiosios korporacijos vis dar giriasi sau sukurtomis CRM sistemomis, tačiau šis reiškinys blėsta ir tampa praeitimi. Daugelis šiuolaikinių CRM sistemų yra tiesiog nuomojamos – tai reiškia, kad jomis galima naudotis už tam tikrą periodinį mokestį. Pavyzdžiui, „Hanna CRM“ sistemą sukūrėme tokią universalią, kad ji tinka įvairių sričių įmonėms, o nuoma leidžia pasiūlyti lanksčią kainodarą, tad dabar CRM privalumais gali naudotis ne tik mažos įmonės, bet net ir individualiai dirbantys darbuotojai.
Taigi, kalbant apie nuomą, CRM sistema galios tol, kol mokėsite sutartą mokestį. Tai labai patogu, nes sistema galima naudotis tuomet, kai tai yra reikalinga ir nuolat kontroliuoti darbo vietų skaičių joje – taip galima sutaupyti, o komandai plečiantis nuomoti daugiau darbo vietų.
Kiek gali būti naudojama CRM sistema?
Žinoma, viskas priklauso nuo pačios sistemos. Tačiau jei dar tik renkatės CRM sistemą savo verslui, pirmenybę teikite toms sistemoms, kurios yra nuolat tobulinamos ir atnaujinamos. Tai, kad sistema puikiai veikia ir atitinka jai keliamus reikalavimus dabar, nereiškia, kad taip bus ir ateityje. Situacija versle greitai keičiasi, o galiausi gali kisti ir reikalavimai sistemai – tik dirbdami su ja pajusite jos tikrąją naudą ir, deja, pastebėsite trūkumus.
CRM sistemos nuoma šiuo atveju yra optimalus pasirinkimas. Nuomos santykis sukuria nuolatinį įsipareigojimą tarp sistemos tiekėjo ir pirkėjo – jūsų verslo. Nuomojamos CRM sistemos yra nuolat palaikomos, prižiūrimos ir tobulinamos. Tokios paslaugos tiekėjai yra suinteresuoti gerinti savo produktą, nes jų vartotojų skaičius nuolat kinta. Taigi, net jei ilgą laiką naudosite nuomojama CRM sistema iš patikimo tiekėjo, ji nespės pasenti, nes reikalingi atnaujinimai atkeliaus kaip laiku.
Kada keisti CRM sistemą?
Poreikis keisti naudojamą CRM sistemą ateina savaime. Augant verslui, auga ir reikalavimai bei poreikiai, vis dažniau trūksta tam tikro funkcionalumo – jei su tuo susiduriate dažnai, vadinasi, reikėtų dairytis naujos CRM sistemos.
Poreikis keisti sistemą dažniausiai kyla dviem atvejais: kai įmonė investuoja į nuosavos CRM sistemos kūrimą, tačiau pamiršta investuoti į jos plėtrą, arba kai pasirenkamos senos neefektyvios CRM sistemos, kurių atnaujinimas nuolat vėluoja.